|
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ |
від 27 грудня 2017 р. № 983-р
Київ |
Про затвердження плану заходів з реалізації Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року
1. Затвердити план заходів з реалізації Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року, що додається.
2. Міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, місцевим держадміністраціям:
забезпечити виконання затвердженого цим розпорядженням плану заходів;
подавати щороку до 15 лютого Міністерству економічного розвитку і торгівлі інформацію про стан виконання зазначеного плану заходів для її узагальнення та подання до 15 березня Кабінетові Міністрів України.
Прем'єр-міністр України
|
В.ГРОЙСМАН
|
Інд. 67
|
|
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р. № 983-р |
ПЛАН ЗАХОДІВ
з реалізації Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року
Найменування заходу
|
Відповідальні за виконання
|
Строк виконання
|
Індикатор виконання
|
|
Удосконалення законодавства у сфері захисту прав споживачів
|
||||
1.
|
Забезпечення супроводження у Верховній Раді України проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту прав споживачів" (реєстраційний номер 5548)
|
Мінекономрозвитку
|
до прийняття Закону України
|
прийняття Закону України
|
2.
|
Забезпечення супроводження у Верховній Раді України проектів Законів України:
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення захисту прав споживачів фінансових послуг (реєстраційний номер 2456-д); Про страхування (реєстраційний номер 1797-1); Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (реєстраційний номер 3670); Про Фонд гарантування страхових виплат за договорами страхування життя (реєстраційний номер 0958); Про фінансовий лізинг (реєстраційний номер 6395); Про кредитні спілки (реєстраційний номер 6405) |
Нацкомфінпослуг (за згодою)
|
до прийняття Законів України
|
прийняття Законів України
|
3.
|
Вжиття заходів до забезпечення проведення Європейською Комісією офіційного оцінювання відповідності Закону України"Про захист прав споживачів" відповідним актам законодавства ЄС
|
Мінекономрозвитку
МЗС |
2017-2018 роки
|
надіслання до Європейської Комісії в установленому порядку відповідного звернення
|
4.
|
Подання в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України за результатами офіційного оцінювання, проведеного Європейською Комісією, у разі потреби пропозицій щодо внесення змін до Закону України "Про захист прав споживачів"
|
Мінекономрозвитку
|
2018-2020 роки
|
приведення Закону України "Про захист прав споживачів" у відповідність з відповідними актами законодавства ЄС у разі потреби
|
5.
|
Розроблення проекту закону щодо внесення змін до деяких законодавчих актів, у якому передбачити:
імплементацію законодавчих актів Європейського Союзу у сфері захисту прав споживачів, зокрема директив, передбачених Угодою про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони; поширення дії Закону України "Про захист прав споживачів" на всі види продукції (харчової та нехарчової), послуг і робіт для споживачів; створення умов для ефективного досудового (альтернативного) врегулювання споживчих спорів; сприяння розвитку системи незалежних досліджень рівня якості та безпеки товарів, робіт і послуг на споживчому ринку; захист прав споживачів у сфері електронної торгівлі; захист прав вразливих категорій споживачів, зокрема осіб з вадами розумового та фізичного розвитку |
Мінекономрозвитку
заінтересовані центральні органи виконавчої влади громадські об'єднання споживачів (за згодою) |
2020 рік
|
подання на розгляд Кабінету Міністрів України проекту Закону України
|
Розвиток взаємодії між державними органами, органами місцевого самоврядування, громадськими об'єднаннями споживачів, представниками бізнесу
|
||||
6.
|
Проведення семінарів для представників громадських об'єднань споживачів та суб'єктів господарювання (виробників, імпортерів та розповсюджувачів продукції) з метою обговорення питання необхідності додержання вимог законодавства у сфері захисту прав споживачів
|
Держпродспоживслужба
Нацкомфінпослуг (за згодою) Київський національний торговельно-економічний університет (за згодою) |
2017-2020 роки
|
розміщення звіту про проведені семінари на офіційному веб-сайті Держпродспоживслужби
|
7.
|
Проведення нарад, семінарів, засідань за круглим столом щодо обговорення проблемних питань у сфері захисту прав споживачів та шляхів їх вирішення
|
Держпродспоживслужба Мінекономрозвитку
інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади Нацкомфінпослуг (за згодою) НКРЕКП (за згодою) органи місцевого самоврядування (за згодою) громадські об'єднання споживачів (за згодою) |
постійно
|
проведення нарад, семінарів, засідань за круглим столом
|
8.
|
Вивчення європейського досвіду щодо створення та функціонування консультаційних центрів для споживачів
|
Мінекономрозвитку
Мінагрополітики Держпродспоживслужба Нацкомфінпослуг (за згодою) НКРЕКП (за згодою) Антимонопольний комітет НКРЗІ (за згодою) Київський національний торговельно-економічний університет (за згодою) громадські об'єднання споживачів (за згодою) |
2018-2019 роки
|
подання на розгляд Кабінету Міністрів України пропозицій щодо доцільності створення консультаційних центрів для споживачів в Україні
|
9.
|
Включення до програм соціально-економічного та культурного розвитку питань захисту прав споживачів
|
органи місцевого самоврядування (за згодою)
громадські об'єднання споживачів (за згодою) |
2019 рік
|
затверджені програми
|
Інформаційна підтримка споживачів
|
||||
10.
|
Забезпечення функціонування системи оперативного взаємного сповіщення про продукцію, що становить серйозний ризик
|
Мінекономрозвитку
ДФС інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади |
2017-2020 роки
|
функціонування інформаційної системи про продукцію, що становить серйозний ризик
|
11.
|
Створення на офіційних веб-сайтах державних органів окремих розділів для висвітлення актуальних питань у сфері захисту прав споживачів
|
Мінекономрозвитку
Мінагрополітики МОЗ МОН Держпродспоживслужба Нацкомфінпослуг (за згодою) НКРЕКП (за згодою) НКРЗІ (за згодою) |
-"-
|
постійна інформаційна підтримка споживачів
|
12.
|
Надання органам місцевого самоврядування рекомендацій щодо створення на власних офіційних веб-сайтах окремих розділів для висвітлення актуальних питань у сфері захисту прав споживачів
|
Мінекономрозвитку
органи місцевого самоврядування (за згодою) |
2017-2018 роки
|
-"-
|
13.
|
Виготовлення та розповсюдження друкованих інформаційних матеріалів для громадян щодо їх прав як споживачів
|
Держпродспоживслужба
Мінекономрозвитку |
2018-2020 роки
|
-"-
|
14.
|
Створення консультаційно-інформаційних служб "гаряча лінія" з питань захисту прав споживачів в місцевих органах виконавчої влади
|
місцеві держадміністрації
|
2018-2019 роки
|
створені консультаційно-інформаційні служби "гаряча лінія"
|
15.
|
Висвітлення на офіційному веб-сайті Держпродспоживслужби публікацій щодо випробувань споживчих товарів, проведених в акредитованих лабораторіях на замовлення громадських об'єднань споживачів, та сприяння розміщенню таких публікацій у засобах масової інформації
|
Держпродспоживслужба
|
постійно
|
постійна інформаційна підтримка споживачів
|
16.
|
Проведення аналізу звернень споживачів структурними підрозділами з питань захисту прав споживачів при виконавчих органах місцевих рад
|
органи місцевого самоврядування (за згодою)
|
щороку
|
надання Мінекономрозвитку інформації про результати аналізу звернень споживачів
|
Освітні та просвітні програми з питань захисту прав споживачів
|
||||
17.
|
Забезпечення розроблення професійних програм підвищення кваліфікації державних службовців органів виконавчої влади, що здійснюють державний захист прав споживачів та посадових осіб органів місцевого самоврядування, з урахуванням європейського та міжнародного досвіду
|
НАДС
МОН Мінеконорозвитку Мінагрополітики Держпродспоживслужба органи місцевого самоврядування (за згодою) Національна академія державного управління при Президентові України (за згодою) Київський національний торговельно-економічний університет (за згодою) інші заклади освіти (за згодою) громадські об'єднання споживачів (за згодою) |
2017-2019 роки
|
розроблені професійні програми
|
18.
|
Проведення навчання з питань захисту прав споживачів державних службовців центральних та місцевих органів виконавчої влади, посадових осіб органів місцевого самоврядування
|
НАДС
Національна академія державного управління при Президентові України (за згодою) Держпродспоживслужба інші заінтересовані органи виконавчої влади органи місцевого самоврядування (за згодою) Київський національний торговельно-економічний університет (за згодою) інші заклади освіти (за згодою) |
2018-2020 роки
|
забезпечення органів виконавчої влади, що здійснюють державний захист прав споживачів, та органів місцевого самоврядування кваліфікованими кадрами
|
19.
|
Підготовка та видання навчальних посібників (матеріалів) з питань захисту прав споживачів
|
МОН
Мінекономрозвитку Держпродспоживслужба заінтересовані центральні органи виконавчої влади Нацкомфінпослуг (за згодою) органи місцевого самоврядування (за згодою) громадські об'єднання споживачів (за згодою) Київський національний торговельно-економічний університет (за згодою) |
2019-2020 роки
|
забезпечення закладів освіти навчальними матеріалами
|
20.
|
Удосконалення та затвердження навчальних програм курсу за вибором "Основи споживчих знань" для початкової, основної та старшої школи
|
МОН
Інститут модернізації змісту освіти (за згодою) |
2019 рік
|
затверджені навчальні програми для закладів загальної середньої освіти курсу за вибором "Основи споживчих знань"
|
21.
|
Організація та проведення конкурсу "Молодь тестує якість"
|
МОН
Інститут модернізації змісту освіти (за згодою) Національна академія педагогічних наук (за згодою) |
щороку
|
проведення конкурсу "Молодь тестує якість"
|
22.
|
Включення в навчальну програму з громадянської освіти для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти питань щодо споживчих знань
|
МОН
|
2018 рік
|
підвищення споживчої освіти в закладах загальної середньої освіти
|
23.
|
Розроблення методичних рекомендацій з питань споживчої освіти для вчителів закладів загальної середньої освіти
|
МОН
Інститут модернізації змісту освіти (за згодою) |
-"-
|
підвищення споживчої освіти в закладах загальної середньої освіти
|
24.
|
Проведення семінарів з питань споживчої освіти для методистів інститутів післядипломної педагогічної освіти
|
МОН
Інститут модернізації змісту освіти (за згодою) Національна академія педагогічних наук (за згодою) |
2018-2020 роки
|
підвищення кваліфікації методистів інститутів післядипломної педагогічної освіти у сфері захисту прав споживачів
|
25.
|
Розроблення освітніх програм підготовки фахівців освітнього рівня бакалавр, магістр за спеціалізацією "Експертиза товарів та послуг"
|
заклади вищої освіти (за згодою)
МОН |
2019-2020 роки
|
підготовка фахівців у сфері захисту прав споживачів
|